Vi fortsetter med oppussingen!

DusjkabinettVi har tidligere skrevet om en liten oppussing vi gjorde her på lokalene våre. Og vi er blitt helt overveldet over den gode responsen vi har fått av nye så vel som eldre gjester. Alle gir oss flotte komplimenter på hvordan stedet ser ut, og det var kun med relativt små endringer vi gjorde! Så vi er selvsagt helt i ekstase over valgene vi gjorde av interiør, og vi har sett omsetningen øke de siste ukene også. Så du kan si at det er ikke bare utenfor at solen skinner i disse dager!

Videre utskiftning
Med den økende omsetningen, og med tanke på den gode omtalen vi har fått, tenker vi å oppgradere lokalene enda mer. Det er viktig å ikke bli sittende på laurbærene, men alltid forsøke å optimalisere ting slik at gjestene får den best mulige opplevelsen av oss. Det er ingen hemmelighet av slike småsteder som oss, er helt avhengig av å beholde et noenlunde fast klientell. Og ha en trofast kundegruppe som anbefaler stedet til sine venner og bekjente, som igjen i sin tur forhåpentligvis gjør det til andre. Derfor er vi alltid opptatt av å behandle alle som kommer inn til oss på best mulig måte, og vi håper å kunne tiltrekke oss kunder gang på gang.

Planen vår er nå å skifte ut hele bardisken og gå til innkjøp av enda flere puffer som vi nevnte i en tidligere bloggpost. Men det er ikke bare for gjestene våre vi skal oppgradere ting, vi skal nemlig også gjøre det samme for våre hardtarbeidende ansatte. Toalettfasilitetene vi har er nemlig ganske slitt, så vi har bestillt inn nye ting for en liten oppussing fra Bygghjemme, og vi regner med at de er på plass i løpet av noen få dager. Da skal vi stenge ned lokalet i en dag eller to mens arbeidet pågår, og helt skifte ut badet.

Legger inn en dusj
Vi skal også sette opp en egen dusj, slik at de som kommer på jobb kan ta seg en dusj før arbeidet starter, eller etter de er ferdig. For de som jobber på kjøkkenet spesielt, kan det være en god ting. Man er ganske svett og sliten etter å ha laget mat i en hel dag, og om man ikke skal rett hjem etter jobb, er det nesten helt nødvendig å ta en dusj først. Det har vi dessverre ikke hatt muligheten til, men det skal altså ordnes når varene kommer. Vi endte også opp med å bestille et ekslusivt dusjkabinett fra Hafa.

Det er viktig å tenke helhetlig når man driver en liten café. Det er ikke bare gjestene som skal trives, men personalet skal også gjøre det samme. Om de ikke trives synker servicen, og det vil gå ut over omsetningen. Så det er rett og slett en investering å sørge for at de ansatte er så komfortable som de kan være når de er på jobb. Jeg vet at de fleste gleder seg stort til det nye badet er på plass, og det viser også at vi virkelig tar hensyn og ønsker å være en så god arbeidsgiver som mulig. Vi jobber jo tett med både servitører og kokker, og har jo kjent behovet for et bedre baderom selv. Så det er deilig at vi nå endelig skal få det på plass.

Blir spennende å se om vi får et nytt ”boost” igjen, som vi fikk da vi gjorde den siste oppussingen i forhold til omsetning og fornøyde kunder!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *